Ekonomi

Türkiye’de e-ticaret sektörü 801 milyar liralık satış hacmine ulaştı

Bugün açıklanan Türkiye E-Ticaret Ekosistem Raporu’na göre e-ticaret sektörü bir önceki yıla göre yüzde 110 artış göstererek 801 milyar liralık satış hacmine ulaştı. Yıllara göre Türkiye’de e-ticaretin 2022’de Gayri Safi Yurtiçi Hasıla (GSYİH) içindeki payı yüzde 6 oldu. Ayrıca e-ticaret işlem sayısı 2020’deki değerin iki katından fazla artarak 4,8 milyara yükseldi.

iyzico, Dogma Alares ve Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) işbirliğiyle hazırlanan ‘2022 Türkiye E-Ticaret Ekosistem Raporu’ sonuçlarını açıkladı. Rapora göre Türkiye’de e-ticaret hacmi ve işlem sayısı her yıl artarak devam ediyor. Halihazırda dünyanın en büyük 18. e-ticaret pazarına ev sahipliği yapan Türkiye, yerel ölçekte olduğu kadar uluslararası alanda da etkileyici bir yükseliş trendi içindedir.

SEPET FİYATINDA 79 TL ARTIŞ VAR

Rapora göre 2020’den 2021’e ortalama sepet tutarlarında 13 TL, 2021’den 2022’ye 79 TL’lik artış oldu. İleride kredi kartı, banka kartı ve nakit ödeme gibi klasik ödeme yöntemlerinin yanı sıra teslimat, ön ödemeli kartlar, A2A (hesaptan hesaba) ödemeler, dijital cüzdanlar, alışveriş kredileri, kripto para birimleri ile ödemeler ve sonra ödeme (BNPL) olduğu belirtilen raporda alternatif ödeme prosedürlerinin payının da artması beklendiği kaydedildi. .

DÜNYA PERAKENDE SATIŞLARDA E-TİCARETİN YÜZDE 22 PAYI VAR

Raporda, pandemi döneminde artan e-ticaretteki büyüme ivmesinin kısmen yavaşlasa da hem Türkiye’de hem de dünyada gücünü korumaya devam ettiği ortaya çıktı. Pandemi döneminin tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarında kalıcı bir değişim yarattığının vurgulandığı rapora göre; 2022 yılında 5,7 trilyon dolarlık küresel pazar payına ulaşan e-ticaret, 100,2 trilyon dolarlık küresel brüt hasılanın yüzde 5,7’sini temsil etti. E-ticaretin küresel perakende satışlardaki payı yüzde 22 oldu.

RAPOR ŞUBEDEKİ BÜYÜME POTANSİYELİNİ ORTAYA ÇIKARDI

Türkiye’deki rakamlara bakıldığında e-ticaret sektörünün büyüklüğü 801 milyar TL’lik bir ekonomik hacme ulaştı ki bu 2022 yılında Gayri Safi Yurtiçi Hasıla’nın (GSYİH) yaklaşık yüzde 6’sına tekabül ediyor. Son 5 yılın verilerine baktığımızda yıllarda e-ticaretin GSYİH içindeki payının düzenli olarak yüzde 2,8’e yükseldiği kaydedildi. Bu artışın yüzde 1,6’sı 2019’dan bu yana pandeminin etkisiyle kaydedilen büyüme için kaydedildi.

Türkiye’de e-ticaret faaliyetleri, diğer ülkelere göre toplam perakendede yüzde 16,5’lik payla pazar dinamikleri açısından daha büyük bir paya sahip olsa da, bu bölümde değerli bir büyüme potansiyeli olduğu raporda vurgulandı.

EN BÜYÜK HACİM TEMMUZ VE AĞUSTOS AYLARINDA GERÇEKLEŞTİ

Türkiye’de aydan aya en büyük yıllık hacim artışı yüzde 200 seviyesinde Temmuz ve Ağustos aylarında gerçekleşti. Alışverişlerin çoğu Kara Cuma günü yapıldı. Okula dönüşle birlikte başlayan sonbahar dönemi ile Kara Cuma ve Siber Pazartesi gibi özel kampanya dönemleri, sonbahar ile yılbaşı ortası arasındaki zaman diliminde alışverişin en üst seviyeye ulaşmasını sağlıyor. Günlük işlem sayılarının ortalamaya göre maliyeti açısından bakıldığında, ortalama sürecin 1,3 katının gerçekleştiği ‘Okula Dönüş’ dönemi ilk sırayı alırken, onu ‘Kara Cuma haftası’ takip ediyor.

Rapor, e-ticaret platformlarını kullanan kullanıcı sayısının bir önceki yıla göre yüzde 2,2 arttığını gösterdi. Ayrıca 2022’nin prestijiyle birlikte kadın kullanıcı oranı yüzde 58, erkek kullanıcı oranı yüzde 42 olarak kaydedilirken, 2021 yılına göre kadınların payı yüzde 10 arttı.

PAZAR PAYI EN FAZLA OLAN SEKTÖRLER MODA, AKSESUAR, KOZMETİK VE KİŞİSEL BAKIM OLDU

2022 yılında e-ticarette satış hacmi ve işlem sayısı bazında en yüksek pazar payına sahip ürün kategorileri sırasıyla moda ve aksesuar, elektronik ve teknoloji, kozmetik ve kişisel bakım, hizmetler, turizm ve seyahat olmuştur. Bu beş sektör satış hacmi olarak e-ticaret sektörünün yüzde 63’ünü, süreçlerin ise yüzde 66’sını oluşturdu. En dikkat çekici büyüme kozmetik ve kişisel bakım kategorisinde gerçekleşti. 2022 yılında küresel e-ticarette yapılan işlemlerin üçte ikisi alternatif ödeme yöntemleri ile yapıldı. Türkiye’de dünya ortalamasının iki katı kadar klasik formüller tercih edildi. Kredi kartı en çok tercih edilen ödeme sistemi olurken, banka kartı mikro işletmeler dışındaki tüm işletmelerde en çok tercih edilen ikinci ödeme sistemi oldu.

MARMARA, ORTA ANADOLU VE EGE SATICILARIN YOĞUN OLDUĞU ÜÇ BÖLGE

En çok satan 3 coğrafi bölge Marmara, İç Anadolu ve Ege olurken, Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde en çok satan illerin bölge hacminden en yüksek payı almadığı kaydedildi. iyzico’nun e-ticaret müşterilerine ödeme güvenliğini sağlayan ve satış sonrası hizmetlere erişimi kolaylaştıran ürünü Korumalı Alışveriş ile tamamlanan işlem oranı 2021’de yüzde 1,5 iken 2022’de yüzde 1,7’ye yükseldi. Bugüne kadar 5 milyonu aşkın tüketici, iyzico ile Öde ve havale/EFT yöntemleriyle yaptığı alışverişlerde özellikle tercih ediliyor.

E-TİCARET HACMİ YÜKSEK BİR TREND GÖSTERMEYE DEVAM EDİYOR

Raporun sonuçlarını vurgulayan iyzico CEO’su Orkun Saitoğlu, Türkiye’de e-ticaret hacminin yükseliş trendi göstermeye devam ettiğini belirtti. Saitoğlu, pandeminin sona ermesiyle birlikte küresel ölçekte e-ticaret segmentinin büyümesinin yavaşladığını ancak hızlanan dijitalleşmenin ve mükemmelleşen tüketici deneyimlerinin de etkisiyle internetten alışverişin tüketiciler için kalıcı bir davranış haline geldiğini söyledi.

2023’TE BÜYÜME DEVAM EDECEK

Saitoğlu, “Türkiye’de e-ticaret bölümü, 2020’den 2021’e yüzde 69’luk artışın ardından 2021’den 2022’ye yüzde 110 artışla 801 milyar TL satış hacmine ulaştı. (GSYİH) payı da yüzde 6 civarında. Dünyada bu pay yüzde 5,7. Bu anlamda Türkiye’nin hızlı dijitalleşmesi sonucunda artık küresel ortalama trendin üzerine çıktı diyebiliriz. Pandemide dijitalleşmenin de etkisiyle satın almaya başladık. e-ticaretten almadığımız birçok iş.Bayi gruplarımız da yatırım yaptı.Kullanıcı deneyimi gelişti ve e-ticaret kullanımı kalıcı hale geldi.iyzico ile inançlı ödemede 4 milyon kayıtlı kullanıcıya ulaştık.35 bin üye işyerimiz de kabul ediyor Çoğunun KOBİ olduğunun altını çiziyorum. KOBİ’lerin yüzde 15’i bizimle ödemeyi tercih ediyor. 2023 “Yılın ilk 6 ayına baktığımızda e-ticaretteki büyümenin devam edeceğini öngörüyoruz. Bölüm, yılı hızlı bir büyüme ile kapatacak.”

GÜNER: E-TİCARET DENEYİMİNİ GELİŞTİRMEK İÇİN AI ETKİN BİR ŞEKİLDE KULLANILIYOR

Dogma Alares Kurucu Ortağı Erdal Güner şunları söyledi:

“Dünya çapında e-ticaret, perakende bölümüne getirdiği pratiklik ile hizmet sektörü için değerli bir alışveriş kanalı haline geldi. Türkiye, dinamik yapısı sayesinde e-ticaret hacimlerinde ve işlem sayısında yıldan yıla artışa tanık oluyor. nüfus ve dijital analize yatkınlık Ticarette köprü ve lojistik merkez konumunda olan Türkiye, departmandaki satıcı ve pazar yerlerinin e-ihracat teşvikleri ile küresel rekabete katılmasına olanak sağlıyor.Uyum sağlamak için yapay zeka aktif olarak kullanılıyor. Günümüz e-ticaret tecrübesi E-ticarette maliyet ve zaman yönetimi daha fazla Yayınladığımız bu rapor, yerel ve küresel istatistikler ışığında Türkiye’de e-ticaret faaliyetinin bugününü ve geleceğini anlamak için değerli bir kaynak olacaktır. ve trendler.”

EKMEKÇİ: E-İHRACATI ARTIRMAK İÇİN ÇALIŞMALIYIZ

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Emre Ekmekçi, Türkiye’de e-ticaretin genel ihracat içindeki payının yüzde 1’den yüzde 4’e çıkarılması gerektiğini söyledi. Ekmekçi, “Artık yabancı müşterilere nasıl ürün satabiliriz ve pazar çeşitlendirmesi sektörde en çok konuşmamız gereken konular olmalı” dedi. Ekmekçi, “Pandemi döneminde e-ticaret yapan işletme sayısında 7 kat artış oldu. Önümüzdeki 2-3 yılda e-ticaret yapan KOBİ sayısının 1 milyonu geçmesini bekliyoruz. Sektöre yönelik açıklanan takviye kararlarının yeni iş modellerinin önünü açmasını bekliyoruz.Aracı,toplayıcı,e-ihracatçı modellerini ortaya çıkaracağını öngörüyoruz.Bundan sonra görevimiz tabanları doğru kullanmak ve ihracatı artırmaktır. eklerin kapsamı, yararlanıcılar için pazara giriş raporu tabanı, dijital pazar yeri tanıtım eki, e-ihracat teşvik eki, sipariş karşılama hizmeti, depo kiralama esası, yurtdışı pazaryeri entegrasyon tabanı, hedef ülke e-ticaret paydaşlarından çevrimiçi mağaza ve hizmet takviyesi ve Pazaryeri kurulu tüketim tabanı departman için değerlidir” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort